3.21.2008

Finnas eller inte finnas

Vågar jag.....? Ett hett ämne, men efter lyssnat på karlavagnen någon kväll under veckan så har jag tagit mod till mig. Det var med viss förundran jag lyssnade till olika åsikter ang VARGEN EXISTENS Första inlägget fick mig att gå i taket, skulle hela Sveriges jägarkår vara frysboxjägare??? Att se saker från flera vinklar kan för många vara svårt.... Sedan kom damens som ansåg att vargen ska bort för att den är inplanterad.... Skrattade lite för mig själv och tänkte på vår sociala mångfald tack vare invandrare.... Det sista jag orkade lyssna på var den härliga och för mig naturvänliga dam, som inte såg någon fara i varken vargar eller björnar men däremot varnade det allvarligaste för älgko med kalv.. Är själv jägare och tycker det är gott med lite av det vilda i boxen. För mig är det helt klar att jag försvarar min egendom. Är ej medlem i SGT Vem är det som avgör vilka av arter som ska finnas hos moder jord??? Att vara ute på en mosse och plockas av naturens förråd tillsammans med skoges nalle måste vara något att kunna prata om, när man sitter på "hemmet" och ransakar sitt liv. Det är i mångt och mycket man ska acceptera och respektera i vår herres hage, mixat med egna värderingar. GLAD PÅSK

1 kommentar:

Gagga sa...

Länge leve vargen o alla andra arter på vår jord!!!!!