12.29.2007

Gott slut och ett härligt spännande nytt

Hej hopp
Så var julen över och även det vackra men kalla vädret. Tänker tillbaka på de dagar före jul, när den perfekta julgranen skulle hämtas hem. Under övriga året så finns det så många fina granar som skulle passa perfekt, med kulor, ljus och glitter. Vart tar de vägen när det närmar sig den 24 december??
Det var 3 dagar före julafton, -14 och strålande solsken. På med underställ, vinteroverall och in i pannrummet och hämta sågen. Det slår mig alltid med häpnad hur naturen ändrar skepnad genom åren.
Tänker inte så mycket utan bara njuter av det vackra vädret. Vart stod den vackra gran jag såg när vi satte upp tråden till kossornas beteshage??? Får nog koncentrera mig på att titta efter den.
Får nog gallra innan det blir stora timmergranar.
Efter ca 1 timme så blev det en gran men inte den vackraste, men som alla andra år "den blir jättefin bara den blir klädd"
Nästa sommar ska jag märka ut julgranen!! Kanske plantera ädelgran och, när tiden är inne, bjuda vänner och bekanta på "julgransavverkning" med lite glögg och pepparkakor.
Då dyker en annan tanke upp. Vart och hur planterar jag och hur ska de skötas. Det får bli ett biprojekt till min drömträdgår.

Inga kommentarer: